یادداشتی در پی حواشی مداحی خواندن اقبال محمدیان در هیئات

چه تضاد و تنافری بین مداحی اهل بیت(ع) و نمایندگی پارلمان وجود دارد؟/نماینده شهر قبل از نمایندگی،سالهای سال افتخار نوحه خوانی اهل بیت(ع) را دارد 

 در این ایام به بهانه مداحی کردن اقبال محمدیان نماینده محترم شهرستان در چند هیئت روزنامه نگار معلوم الحالی که سابقه هتاکی به شهدا را دارد به او تاخته و به خیال خود وی را نقد کرده است این شخص این بار وارد موضوعی گردیده که ناگزیر از تبیین نکاتی درباره آن هستیم .


 

 

به گزارش رامهرمزنیوز در مکتب شیعه ارزشهای بسیاری وجود دارد که هر شیعه زاده ای از لحظه تولد با این آداب پرورش می یابد، مثل کام برداشتن با تربت ابی عبدالله و هر مسلمان شیعه ای دوست دارد فرزندان خود را با این آداب و این آموزه ها پرورش دهد .

بزرگان دینی و معرفتی در برخی از دوره های سیاسیون به عنوان الگوی جامعه ما شیعیان در نهادینه کردن این آموزه ها و ترویج آنها نقش به سزائی داشته و دارند . یکی از این افتخارات که معمولا بسیاری از شیعیان دوست دارند به کسوت آن درآیند عنوان نوکری و مداحی اهل بیت است که از دوره ائمه معصوم ما از امام صادق تا امام رضا علیهما السلام به اوج خود می رسد و کم کم در یبن طبقات دیگر شیعه رسوخ می یابد و شعرا و مداحان بزرگی در زمینه مدح و ثنای اهل بیت و بالاخص در عزای سید و سالار شهیدان رشد می کنند و این سلسله همچنان تا به امروز ادامه دارد و انشااله خواهد داشت عنوان مداحی اهل بیت عنوان پر افتخاری است که هر شیعه مخلص در پی تصاحب آن است تا در روز قیامت به آن مباهات نماید.

 

این نوشته نه در پی دفاع و نه توهین به شخص خاصی است ولی نگارنده بر خود لازم می داند که از جایگاه مدح و مداحی اهل بیت تمام قد دفاع نماید. یکی از آقایان محترم که خود را داعیه دار حرفه خبرنگاری و حوزه قلم و اندیشه می داند مدتها پیش قلم بی منطق خود را بر اوراق لغزاند و منیات درونی خود را به نام دفاع از مردم منتشر کرد و شهید و شهادت را به سخره گرفت و بر خلاف نص صریح قرآن شهدا را مرده قلمداد کرد هر چند که وی خود را منسوب به برخی از شهدا می داند ، نظام شاهی را برتر از نظام جمهوری اسلامی دانست و قانون اساسی جمهوری اسلامی را کشک نامید.

این سخنان سراسر گستاخانه وی را کار نداریم و پیگیری آن را به مسئولین امر وا می گذاریم که ببینیم چه می کنند اما در این ایام به بهانه مداحی کردن نماینده محترم شهرستان در چند هیئت بر او تاخته و به خیال خود وی را نقد(بخوانید تخریب) کرده است. این شخص این بار وارد موضوعی گردیده که ناگزیر از تبیین نکاتی درباره آن هستیم .

 

1) وی می نویسد که ما نماینده پارلمان می خواهیم نه مداح؟؟ من نمی دانم چه تضاد و تنافری بین مداحی اهل بیت(ع) و نمایندگی پارلمان وجود دارد؟ در مملکتی که شخص اول آن خود روضه خوان ابی عبداله(ع) است  و در موارد متعدد به روضه خوانی پرداخته ، چرا اگر مسئولی مداح و خادم اهل بیت شود به ذائقه آقایان ناخوش می آید ؟؟ مطمئنا همین افراد اگر نماینده ما خواننده مجالس عروسی و لهو و لعب بود و تار و گیتاری بر کول خود می انداخت و این سو و آن سو می رفت  وی را هنرمند و شایسته تکریم می دانستند ولی مداحی اهل بیت نوعی حرکت پوپولیستی قلمداد می شود.

هر چند که نماینده شهر قبل از نمایندگی خود و سالهای سال افتخار نوحه خوانی اهل بیت را دارد و حسینیه آنها در مربچه مؤید این ادعاست و در باب این مقوله باید به نماینده خود آفرین گفت که در همه حال خود را نوکر و خادم ابی عبداله(ع) می داند و از نوحه خوانی برای آن ذوات مقدسه استنکاف نمی کند و مطمئنا این کار را برای خود افتخار برمی شمرد.

 

2)حضور نماینده شهر در کسوت یک مداح و خادم اهل بیت در بین مردم عزادار قابل تقدیر و تحسین است که هم حضور در بین مردم و هم الگو سازی برای جوانان و نوجوانان است که در هر پست و مقامی باشیم خدمت و نوکری اهل بیت مرام و مسلک ما باشد . این حضور در بین مردم امری است که ما در دوره قبل به ندرت آن را شاهد بودیم و کسی هم اعتراض و نقدی بر آن نداشت.  

 

3)در این وانفسای روشنفکر نمایی که به شدت بر حسین(ع) و فرهنگ حسینی می تازند و آن را نوعی عقب گرد به شمار می آورند و در پی کمرنگ کردن مراسمات اهل بیت(ع) بخصوص محرم و عاشورا که فریاد ستم شکن می باشد بر همه مسئولین لازم است که عملا به خدمت به دستگاه با عزت ابی عبدالله علیه السلام بپردازند و هزار آفرین به نماینده ما که در این مورد شخصا به تأسی از رهبر عزیزمان به نوکری این فرهنگ با برکت و غرور آفرین پرداخته است و ان شاءالله در دیگر امور خود نیز همین سبک و سیاق حسینی را چراغ راه خود گرداند. 

 

4)آن که افتخار خود را در خدمت به فرهنگ اهل بیت می داند و بر این مدعا عملا وارد عرصه می شود امید نجات و دستگیری اهل بیت از وی بیشتر است ولی وای به حال آنان که از مقایسه نظام فاسد پهلوی و نظام اسلامی به این نتیجه می رسند که پهلوی بهتر است و جالب این است که این مدعیان روشنفکری در تمام سنین و دوره های گذشته مسئولیتها داشته و خود را انقلابی معرفی کرده اند ولی هیچگاه حاضر نبوده اند از کنج عافیت خود برای انقلاب و نظام و اسلام هزینه کنند.

 

5)به این روزنامه نگار عرض می کنم بخش کوچکی از عقب ماندگی کشورهای جهان سوم  ناشی از  حرکات پوپولیستی است ، عمده آن از دلبستگی به شرق و غرب ناشی می شود که دیگرانی متأثر از آن می باشند و شما سینه زن زیر علم آنها می باشید ، باور ندارید به نوشته ها ،گفته ها و دوستان و همفکران خود نظری بیندازید و ...

 

در پایان باز تاکید می نماییم که قصد تنویر اذهان بود و خدای ناکرده توهین به هیچ شخصی مورد نظر نیست و از خدای منان میخواهیم توفیق و افتخار خدمت به فرهنگ عاشورائی را نصیب همه ما بگرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد