خسارتهای 2 سال اخیر کشاورزان رامشیر پرداخت نشده است

57353064

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: تاکنون هیچ خساراتی از خسارات 2 سال اخیر به کشاورزان شهرستان پرداخت نشده و علیرغم پیگیری‌های مختلف از طریق سازمان جهاد کشاورزی، نماینده شهرستان و فرمانداری به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و امیدواریم این پرداخت‌ها هر چه سریعتر انجام گیرد.  مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به این عدم پرداخت خسارات از سوی توسط صندوق بیمه، کشاورزان کمتر رغبت می‌کنند محصولات خود را بیمه کنند و استقبال آن‌ها از بیمه محصولات بسیار کم شده است.

وی افزود: میزان خسارات در سال‌های زراعی 94 – 93 و 95 – 94 حدود 4.5 میلیارد تومان و میزان خسارات ناشی از سیلاب‌ها، طوفان و تگرگ‌های فروردین ماه حدود 30 میلیارد تومان است که باید صندوق بیمه آن‌ها را پرداخت کند.

هنرمندیان تصریح کرد: سیلاب فروردین ماه به زیرساخت‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، مزارع و … آسیب رسانده است و کشاورزان برای حل این مشکلات نیاز دارند تا صندوق بیمه خسارات وارد شده را جبران کند.

وی گفت: تاکنون اعتباری برای پرداخت این خسارات در نظر گرفته نشده است اما امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این اتفاق هر چه سریعتر بیفتد و شاهد پرداخت خسارات به کشاورزان شهرستان باشیم.

هنرمندیان خاطرنشان کرد: در سال 93 کشاورزان رامشیر حدود 30 هزار هکتار از اراضی خود را بیمه کردند که این میزان در سال 94 به 10 هزار هکتار رسید و این مسأله بیانگر آن است که با توجه به این عدم پرداخت‌ها، رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات خود کاهش پیدا کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد